Klachtenbeleid is binnen Maasstad Woningverhuur onderdeel van kwaliteitsmanagement. Daarbij wordt gestreefd naar een zo hoog
mogelijke kwaliteit van de dienstverlening aan klanten. Iedere melding van een klacht wordt gezien als een kans
om deze dienstverlening te verbeteren.
Hiertoe wordt deze Klachtenprocedure gehanteerd. Klanten worden hierover middels artikel 29 van de Algemene
bepalingen huurovereenkomst woonruimte en/of de Brochure Welcome! geïnformeerd.
De volgende categorieën klager worden binnen Maasstad Woningverhuur onderscheiden.
Maasstad Woningverhuur definieert het volgende als klacht.
Een van een klager afkomstige klacht, gericht aan Maasstad Woningverhuur, waaruit blijkt dat klager zich niet kan verenigen met een
handelen of nalaten van de organisatie of het handelen of nalaten van personen die voor of namens haar
werkzaamheden verrichten.
Onderhoudsklachten worden ook als ¨klacht¨ geregistreerd; op deze wijze wordt getracht inzicht te verkrijgen in
de kwaliteit van de controle bij oplevering van de woonruimte. Als een onderhoudsklacht naar mening van de
klager slecht wordt afgehandeld, dan wordt deze als afzonderlijke klacht wederom geregistreerd.
Klachten over de hoogte van de huur worden eerst intern behandeld. Als er geen overeenstemming bereikt wordt,
wordt de klager doorverwezen naar de Huurcommissie.
De volgende klachten neemt Maasstad Woningverhuur niet in behandeling.
Behoudens noodsituaties of (technische) calamiteiten, kan de klacht schriftelijk: per e-mail of via een
melding in het huurdersportaal ingediend worden en deze wordt op de volgende wijze behandeld.
Onderhoudsklachten
Indien nodig wordt de huurder uiterlijk twee weken na afhandeling van de klacht, nagebeld en gevraagd wordt of alles naar wens is opgelost.”
Overige klachten
Het volgende vindt plaats t.a.v. de registratie en verslag van klachten.
Deze Klachtenprocedure is vastgesteld d.d. maart 2019
Compare listings
VergelijkenVoer uw gebruikersnaam of e-mailadres in. U ontvangt een link om via e-mail een nieuw wachtwoord aan te maken.